Blog Mekanik Bisnes » Blog Archives

Tag Archives: Blog

Tip Motivasi Tip Pemasaran

Bersediakah Kita Menghadapai Cabaran Baru?

Published by:

Bismillah..
Fuhhh… Bisul di betis saya sudah semakin susut dan saya dapat berjalan seperti biasa. Nampaknya doktor beri saya dua jenis antibiotik berbentuk kapsul untuk di habiskan dan kini ia hanya tinggal beberapa butir sahaja lagi.
Memang menyeksakan bila kita di timpa penyakit dari satu ke satu yang lain, dari sembuh yang tu, datang yang lain pula bergilir-gilir. Agaknya kalau Tuhan berikan saya all in one dalam satu masa mungkin saya langsung tak dapat bangun. Syukur… Harapan saya ini adalah penyakit terakhir saya kerana banyak kerja yang saya perlu buat bagi merialisasikan impian tahun 2014 ni.
Tip Motivasi Tip Pemasaran

Bagaimana nak menaikkan semangat berniaga?

Published by:

Ada ketika sebagai peniaga ni kita akan rasa down. Tak bersemangat disebabkan banyak perkara. Lain orang, lainlah penyebab semangatnya jatuh. Momentum tu entah ke mana menghilang. Jika anda baru nak berniaga adalah perkara biasa jika ada suara-suara cicak yang melemahkan semangat anda. Jadi, bagaimana nak menaikkan semangat berniaga?

semangat dan motivasi

Bismillah…

Ketika saya menulis ni saya rasa video Youtube Tip Xpress saya berkenaan cara bagaimana nak bersemangat atau termotivasi di bisvid belum lagi ke’udara’ sebab saya menjadualkan video itu keluar pada tarikh yang ditetapkan. Bisvid adalah blog atau vlog saya yang khas untuk tips dan motivasi melalui video.

Rakan-rakan seangkatan saya Continue reading

Tips Perniagaan

Tip memilih ilmu yang betul dan sesuai dengan modal perniagaan.

Published by:

masalah bisnes

Bismillah..

Ukur baju di badan sendiri

Aishh.. Bukan yang macam tu.. Tapi ada jugak la kaitan dengan peribahasa di atas.

Kekadang saya kesian tengok rakan-rakan yang menjadi follower kepada sifu atau mentor bisnes tertentu. Akhirnya mereka pergi berguru tetapi sesetengah dari mereka tak berjaya atau tak buat pun bisnes.

Ada banyak sebab la kenapa perkara ni berlaku. Tapi bila ada rungutan, keluhan dan an, an lagi tu membuatkan saya geleng kepala sendirian membacanya. Mungkin bukannya guru yang tak bagus. Tapi ilmu yang sampai tak dapat serap macam daun keladi la jugak asbab tak sesuai dengan keupayaan diri dan masa yang diperlukan.

Pening ke? Continue reading