Blog Mekanik Bisnes » Blog Archives

Tag Archives: Duit

Tips Perniagaan

Wahai Duit Di Manakah Dikau

Published by:

 

Bismillah…

Bila di tanya “Ada sesiapa yang nak duit tak?” “Eh.. Nak! Nak!” Huhu.. Siapa yang taknak duit ye tak? Tetapi adakah kita dah berusaha ke arah itu? Dengan membuat part time bisnes atau membuat bisnes sepenuh masa sahaja duit itu boleh hadir dan dari bisnes juga kita boleh jadi kaya! Ye, kayalah! Tak dinafikan kalau yang bekerja makan gaji pun boleh juga kaya, tapi bisnes ni boleh buat duit tanpa batasan.

Saya dah beberapa hari dalam bulan syawal ni sukar nak berikan tumpuan untuk menulis, faham-faham jelah kalau di Johor ni memang hebat dengan marhaban, rumah terbuka dan ada yang mengambil kesempatan mendapatkan tarikh yang sesuai untuk membuat kenduri kahwin. Kalau tempat anda bagaimana?

Continue reading

Tip Motivasi

Individu Paling Kaya di Malaysia tahun 2016-2017

Published by:

Bismillah..

Berikut di bawah adalah senarai individu paling kaya di Malaysia tahun 2016-2017. Seperti pos saya sebelum ni saya juga mahu menjadi kaya dan berjaya seperti mereka. Dulu saya tak kisah pasal duit. Sebab tu jadi suam-suam kuku je bisnes. Tiada matlamat jelas. Tiada perkara nak diubah atau yang dimahukan dalam hidup.

Oleh itu kita perlu berazam dan bertindak setelah merancang dan berstrategi dengan membuat matlamat yang jelas. Kali ni takde gambar saya nak tunjuk. Tapi saya sediakan ranking ke-tama 😀 hingga ke-50 senarai individu terkaya. Moga-moga suatu hari nanti siapa yang membaca pos dalam blog ni akan berada dalam ranking ni. Amin… Continue reading