Blog Mekanik Bisnes » Blog Archives

Tag Archives: Irfan Khairi

Bisnes Online Irfan Khairi Tip Motivasi Tips Perniagaan

Rahsia JUTAWAN Internet Irfan Khairi.

Published by:

Buku rahsia jutawan internet

Bismillah,

Siapa yang belum kenal Irfan Khairi angkat tangan..!

Hehehe..

Tak kisahlah kenal ke tidak. Tapi di zaman saya, saya menganggap beliaulah jutawan perniagaan internet melayu yang pertama di Malaysia yang menjadi perbualan dan tersohor waktu tu. Sehingga sekarang, beliau masih mengekalkan momentum jutawan tersebut.

Menjadi jutawan seawal usia 25 tahun. Pada waktu tu saya belum kenal beliau lagi sehinggalah pada tahun 2007 saya terbaca akhbar mengisahkan kejayaan beliau seterusnya menjadi tarikan minat saya yang pada ketika itu hanya menjalankan bisnes mail order konvensional.

Bermula dari Continue reading

Tips Perniagaan

Empat OP yang melajukan perniagaan anda #1

Published by:

UBER dan GRABCar

Bismillah..

Agak menarik hari ni bila saya dapat kumpulkan empat OP yang menjadikan punca seorang peniaga itu melebatkan pendapatan bisnes mereka atau melipat gandakan punca pendapatan mereka. Macam kebetulan pulak perkataan itu tercipta ye?

Ok,

Apa empat OP tu ye..

  1. OPM – Other People Money
  2. OPE – Other People Effort
  3. OPT – Optimization
  4. OPP – Opportunities

Haha.. Dah tahu kan? Ok lah itu je untuk kali ni.. Continue reading